Jul 2, 2010

DSLR . bukan rezeki lagik . :(

Ouh . hahah . gilew en . hurm . berdasarkan seminggu yg agk kelepasan . pasukan pelajar2 malaysia telah memutuskan untuk mrehatkan palehotag dan mengambil cuti selama 2menggu secara serentak sementara mnunggu semester kedua mulax . ahha . so , sbg salah sorang pelajar Malaysia , aku pon turot laa serta bcoti sakan . hak6 . diplus agy ngn kebebasan afta exam , mmg knyg aku bjoli . koje skola , haram habok pon tarak . ahhaa . gempakk amat2 gilababes . ekceli , mse cuti rytu , my dady dap on berniat jauh nun did lm pelusuk hati baginda , bliau mahu belikan mnatang idaman akuh , mungkenlah . so , one day mse cuti rytu , dy ajak lah aku ekowt dy g uma akkak kuh d serdang nuh . hurm , mmg aku g bdue jek nan apak ksayangan itu . then , mse da 45mins kowt ats highway utara – selatan uh , dy pon membelok ke kiri bub aku dr senawang . heh . , lalu troz stret masok bangi . mule2 dy bwk ku g seksyen tujoh , uma lme kuh dulu . hai, mis amad . then , dy g amek fond y yg dy g repair 3bulan lepas toh n bliau g ptong ambot mulax kt kdai rambot area2 limo npis uh . aku ngekot jeler . da kate aku mmg nan dy aje . then , ktowg strert mulaks ke warta . afta dy sombat aku mee goreng mamak kt dpan warta toh , dy bwk laa aku g masok lam . then g aa kedai camera . dsobabkan ktowg pena stay sane dlu , apakkuh mmg agk rapat laa nan cine kdai toh . aku ngat dy na carik sparepart tok camera opis dy . dan2 dy tye , d90 bpe boley angkat ? aik . pesal laks bapak aku . mpi kea na bli dslr ? aku pon buat la ta phm . :D . as a sign so dat he would notify that I’m so excited . :D then , dy dok burak2 lak sal d90 nan e0s550d toh . aku dgo jeler…then cine tuh btaw yg stok tok due2 camera uh da abes . urm , keciwe cmtoh jek aku . L tp , ape buley bwad . then , dat man kate la if my dad can come back on the week , the stock of the both maybe there . but , pempham jela , aku ny bukan oghang berduit nak ulang alek bangi – muadzam sminggu skali . so , apakkuh bwk aku g cariks kt the mines mulax . huh . sume kdai dtye , both of these stock mmg da abes , then aku ajk g Fotokem kt ground floor mines uh , model d90 ade la , eos tuh tarak . yang ade pon , 7D , 45D 1000D , 500D . D2 yg len lah . then , apakkuh tye , “adek nak yg 1000D kea ?” aku kompem aa xmboh . hahha . then aku ask bout . so , jelaslah , bapakkuh mau bli de canon . hurm , kt 2nd floor uh , ade r kdai yg ade stok eos ny , tp body aje , without bodykit . hurm ,haram bapak aku na bli . pastoh , ngat na g low yat mulax . tp…….afta dpiki2 sal jam n da late , apakkuh cancelkan jea niat bliaw . aku pon jln jela dgn muke slumber walopon hatikuh iny pedih , keciwa , merana & hampa . hahha . so , sampay aa rny aku ta dapat2 dslr nuh . hehhe . nak djadikan story lah , last week , dan2 aje gearbox kete bapakkuh itu jahanam . n need to be changed . mcm yg aku btaw , fam aku nie , fam susa . haiyak . then on the night of the same day , during my family’s dinner , apakkuh pggil akuh . slow jek bliau ckp kt aku , “adik , if your dslr will be bought later , is it okay ?” . pergh ! nyirap aku dengo soklan tuh . luluh boh aty . pastu aku tye r , “y mulax dady ouh ?” . then , dy pon bgtaw la yg his car need more money to be repaired . dat tyme, akak aku gelak2 . padan muker akuh , katenye…… waduh ! keciwa banget tawuk . hurm,,,,, tapi . xpelah , redha ajea . mybe Allah kate , tuh bukan rezeki aku lg en . so , just wait and c ajea yunk . :D

No comments: